Köp- och leveransvillkor

Vilka är vi?

Vävmakeriet Östra Promenaden Handelsbolag
Organisationsnummer: 969789-4989
adress: Vrinnevigatan 38, 603 58 Norrköping
Vår webbplatsadress är: https://vavmakeriet.se/

Beställning

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25 % moms. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss.

Betalning

Vi accepterar för närvarande VISA och MasterCard. Du kan också betala med Swish. Under ditt köp hanteras betalningen av vår betalningspartner Nordea Connect för att garantera snabb och säker betalning. När du genomför köpet debiteras ditt kort direkt.
Vävmakeriet sparar aldrig några uppgifter gällande ditt kort. All information skickas krypterad via säkrade servrar. Vävmakeriet hanterar personuppgifter enligt GDPR. Information om personuppgifter finns här.

Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter tillkommer förutom de som står i varulistan när du genomfört ditt köp.

Leverans

Våra normala leveranstider är 5-7 dagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå kommer vi att kontakta dig. Kontakta alltid oss om leveransen dröjer utan att vi har hört av oss.

Alla beställningar skickas spårbart med Post Nord. Du får då en sms-avisering och hämtar ditt paket på närmaste utlämningsställe. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till fraktbolaget (utlämningsstället). Vävmakeriet ersätter inte paket som kommit bort på grund av fraktbolagets felaktiga hantering och ersätter inte heller paket som kund returnerar till oss, men som ej når fram på grund av fraktbolagets felaktiga hantering.

Ej uthämtat paket:

Observera att paket endast ligger i 14 dagar hos ditt lokala serviceställe varefter det returneras till oss. Hämtar du inte ut ditt paket så förbehåller vi oss rätten att debitera dig 300 kronor för ej uthämtade varor. Detta skall täcka vår frakt, returfrakt och hanteringskostnader. Betalning skall ske inom 14 dagar.

Ångerrätt

Du har full rätt att byta till annan produkt, storlek, färg eller helt ångra ditt köp inom 14 dagar utan att ange något skäl. Ångerrätten gäller samtliga varor. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog varan/varorna. Önskar du returnera en vara till oss så står du själv för returfrakten. För att godkänna din retur skall varan vara helt oanvänd och returneras tillsammans med originaletiketter/handlingar. Vi betalar tillbaka värdet på varan (ej fraktkostnaden).

Innan du skickar en retur skall du alltid kontakta oss med ditt ordernummer och produktbeskrivning. Vi kommer då överens om hur retur skall göras.

Vid nyttjande av din ångerrätt: 

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.

Reklamation och klagomål

Skulle varan defekt eller felexpedierad när du får den åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du har rätt att reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Det är viktigt att reklamationen sker inom skälig tid efter att felet upptäcktes.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till oss där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Produktinformation

Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende. En viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid att exponera produkterna så korrekt som möjligt.